mandag 11. mars 2013

Ekstrem vær!!



 Med det ekstremværet vi har hatt her i det siste er det ikke bare studentene og lærerne som søker ly!!
 Vakker morgenstemning på joggetur.
 Heklet pannebånd!

 Vi har fått oss hengekøye på verandaen!!

Etter en lang dag på Sunshine Coast Council, dagligvarehandel og joggetur i regnværet er jeg egentlig klar for senga. Det blir lengre dager enn før når jeg i tillegg til skolen må reise 2 timer tur retur med buss for å dra på internshipet mitt. I dag var vi i møte om støtte til et fornybar energi prosjekt som skal starte. Det går til solcelle paneler til oppvarming av vann i diverse offentlige bygninger som svømmehall og sportshaller. Jeg har også nesten fullført en analyse av hvilke målinger og områder vi skal gjøre for å finne den mest effektive måten å finne organisasjonens karbonfotavtrykk. Deretter skal vi samle alle data for i fjor og presentere de på den enkleste måten for folk flest til å forstå dem, og til å bidra til engasjement omkring utslipps reduksjon. Deretter skal vi sette reduksjonsmål og lage en plan på hvordan vi kan nå målene. Ganske innviklet men utrolig lærerikt!
Jeg kom med noen forslag med å lage en poster for å henge opp rundt på kontorene her. Tenkte vi kunne presentere tallene gjennom sammenligninger med produksjonen av en bil, en reise rundt jorden eller hogst av antall trær.
Jeg har funnet ut at den beste måten å presentere karbon fotavtrykket på er hvor mye hver persons fotavtrykk er. Det er en enkel måte å få folks oppmerksomhet på. Og om vi når målene, kan vi gjøre det omvendte. Som å ha spart en del av regnskogen eller et koala område fra å bli hugget ned.
Som dere kanskje skjønner blir jeg veldig engasjert av å jobbe med dette. Det er kjekt å føle at man kan bidra til noe man føler er viktig.
Nå kommer jentene for å se på film. Det blir nok en ganske trøtt gjeng. XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar