mandag 25. juni 2012

Selvtillit på vei :)

Hvordan kan det ha seg at ei jente som er så livredd for å presentere oppgaver kan få så bra resultater.... Svett i panna, skjelven og kokvarm...Slik har jeg begynt de fleste av presentasjonene mine dette semesteret.....Jeg har virkelig ikke troa på meg selv når alle skal fokusere all deres oppmerksomhet mot meg...Hårene i nakken reiser seg bare jeg tenker på det. ..Er det et typisk jenteproblem??...Heldigvis, finnes håp for den håpløse...Jeg har etterhvert skjønt at jeg må slutte å høre på den lille stemmen inni meg som følger janteloven...Den stemmen som sier at jeg ikke må tro jeg er noe bedre enn noen andre..Det er en urnorsk ting å tenke slik...Og disse tankene gjør at jeg har lyst til å løpe ut døra...Men det å overvinne disse tankene om igjen og om igjen har gjort meg mye sterkere. Å bli tvunget til å gjøre noe man absolutt ikke har lyst til, kan være krevende, men etterhvert har jeg skjønt at av og til er det det som må til... FOR, jeg har virkelig slått til med gode presentasjoner i år. Jeg har vært veldig nervøs, men masse forarbeid har gjort at jeg har mestret alle sammen med topp karakter. Jeg har brukt de lureste knepene i boka...Sett på presentasjoner på Youtube. Stått foran speilet til langt på natt og gått igjennom presentasjoner, tatt opp alt jeg skal si på iphonen min. Så.....Klapp på skuldra til meg selv, masse girlpower og hade bra jantelov!!!

1 kommentar: