mandag 5. mars 2012

Brisbane Weekend

På fredag tok jeg turen til Brisbane for å besøke Stine. Jeg dro med buss og tog og det tok bare 2 timer.
Lørdag morgen dro vi med ferge inn til byen for å shoppe litt. Det var veldig masse fine klær og sko. Så jeg kjøpte en kjole, sko og en veske. Vi hadde lunsj på en asiatisk restaurant og jeg spiste en slags pannekake av egg surret rundt laks, grønnsaker og ris. Det var utrolig masse folk overalt i byen og det var ganske overveldende fra der jeg bor. Det bor cirka 2 millioner innbyggere i Brisbane, og det er den raskest voksende byen i Australia. Det lokale slangnavnet på byen er «Brissie» i tro tradisjon med typisk australske ordforkortelser. Byens uatskillelige tilknytning til elven kommer til kjenne i tilnavnet «The River City». Andre klengenavn som «Brisneyland» og «Bris Vegas» refererer til byens særs avslappede livsstil.Det var hele 35 grader om morgenen denne dagen og vi ble raskt sliten etter å gå ute en hel dag.
Stine bor i en leilighet utenfor sentrum sammen med en jente fra Drammen som heter Kristin. Hun bor rett over elven fra sentrum i den bydelen som heter Kangaroo Point.
På kvelden var det Norsk hatte fest hos noen studenter og vi pyntet oss og spiste pizza før vi dro avgårde. På festen var det 200 folk fra hele verden.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar