fredag 30. mars 2012

Kenguruland

De 2 siste ukene har vært veldig hektiske. Jeg har vært på skolen mandag til søndag fra åtte til fem hver dag. Denne uken har jeg hatt intensiv kurs i klimatologi og hydrologi. Det har vært veldig spennede og vanskelig på en gang. Vi har brukt simulasjons program som viser hvordan klimaet blir på jorden i fremtiden, og vi har skrevet oppgave om et område i Australia som er preget av oversvømmelse i regntiden og tørke i sommersesongen. Læreren min er fra New Zealand og har Nobels Fredspris fra arbeid med Intergovernmental Panel of Climate Change. Der utarbeidet han planer for fremtiden for å redusere forurensning og klimagasser. I morgen har jeg fremføring av en 50 siders powerpoint som jeg nå sitter å prøver å pugge, men det er utrolig mye informasjon å ta inn. Kryss fingrene!
Man får ikke mye søvn i slike studietider. Og for å få litt trim innimellom har jeg våknet kl 6 om morgenen for å løpe noen runder på løpebanen. Der har jeg fått mange nye venner:




Visste du at i Australia spiser de kenguru-kjøtt....Jeg garanterer at jeg aldri aldri kommer til å smake det. Huff!

Vi har forresten fått en ny roommate. En gullfisk. Han heter Boobs og Ørjan fikk han i bursdagsgave :)
Ellers så er det påskeferie de neste to ukene, og halve leiligheten blir tom. Jeg har to store oppgaver jeg må skrive, så det blir ikke så mye ferie på meg. Men Stine kommer på besøk en tur fra Brisbane den andre uken, så jeg satser på å jobbe hardt neste uke, så jeg kan ha litt ferie jeg også.
Jeg fikk 27.5 av 30 poeng på framføringen min av "Ålesund, a sustainable city towards 2020"! Fantastisk!

1 kommentar:

  1. Du er så flink du Flisa!!! :) Moro å lese om alt du opplever!! :D håper jeg får komme på besøk og kan løpe sammen med kengeruene!! haha :D

    SvarSlett