onsdag 14. mars 2012

Ekstremt motivert

I dag har jeg lest utrolig mange artikler på biblioteket. Så mange at jeg ikke klarte å legge fra meg alle tankene som jeg sitter igjen med i hodet. Så jeg og roomisene mine har såtte å snakket om verdensproblemer i en time nå. Vi klarte dessverre ikke å løse noen, men vi har vært innom mange interessante temaer som overpopulasjon, bærekraftig utvikling, klimaforandringer, knappe ressurser, økonomiske kriser og verdens maktposisjon.
Jeg leser nå en artikkel om at den underliggende grunnen til menneskeskapt klimaforandringer er linket til vår livsstil og den overvektig epedemien den fører til. Hvordan skal man nå det enkelte individ og endre synet på forbrukersamfunnet. Reduce, Reuse, Recycle and Refuse.
Jeg har også lest om de makroøkonomiske dimensjonene av grønn økonomisk vekst og hvordan man skal legge til rette for dette i både iland og uland.
I tillegg har jeg lest en 50 siders artikkel om internasjonale miljø lover.
Så hodet mitt er ganske fullt nå. Men jeg tror det er plass til mye mer, for jeg føler at det gir svar på mye av det jeg har gått å tenkt på det siste året mens jeg ikke har gått på skole. Så nå er jeg snart klar for mitt første intensivkurs på mandag. Da blir det workshops og lectures fra 08.00 til 17.00 hver dag, inkludert lørdag. Det eneste jeg gruer meg til er å snakke høyt i klassen, men jeg har bestemt meg for å bli kjempe flink til det også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar