onsdag 21. november 2012

COLDPLAY Suncorp Stadium

Jeg tok bussen tidlig til Brisbane i går morges hvor jeg traff Stine midt i gågata Queens Street for å handle litt julegaver. Utrolig masse fint i butikkene, men mest sommerklær siden sesongene er omvendt her.
Vi hadde lunsj med hvitvin på en utecafe midt i gågata. Vi satt å så på alle de rare folkene som gikk forbi, det er alltid så morsomt når man er på tur i et annet land. Utrolig hvor mange forskjellige folk som bor i Brisbane. Etter det dro vi hjem til Stine for å jåle oss til konserten. Vi hadde begge på oss kul kjole med sandaler, og det var så varmt at vi ikke trengte jakke.
Når vi kom til Suncorp Stadium var det folk overalt, Stadion tok 50000 og det er den største konserten jeg har vært på, så dere kan tenke dere hvor overveldende det var.
Alle fikk armbånd med Coldplay logo i forskjellige farger.
Konserten startet med oppvarmingsbandet Temper Traps som jeg har hørt før fordi de er et kjent Australsk band og spilles mye på radio her.
Jeg og Stine er veldig klare!!
Armbåndene våre begynner å lyse samtidig som alle andre på stadion, og det ser ut som julaften. Det blinker i alle regnbuens farger!!! Utrolig kult!!
For en opplevelse. Hele stadion sang med på alle sangene mens armbånd lyser overalt, selvlysende ballonger hopper rundt over publikum og selvlysende skulpturer blinker i takt med musikken.
De spilte alle sangene fra det nye albumet pluss alle topp låtene fra deres gamle album. Jeg tror det rant en tåre da de sang Yellow. Det var flere fyrverkeri enn på nyttårsaften!!! Jeg er så utrolig glad for at jeg fikk oppleve dette og håper at Coldplay fortsetter å lage musikk i flere århundre!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar