onsdag 5. september 2012

Morgenstund har gull joggesko

Nå har jeg vært ute å jogget 5 km på morgenkvisten. Dessverre har jeg nå slitt ut det ene joggesko paret jeg hadde med meg til Australia. Så jeg måtte bestille meg nye Asics Gel Kayano på nettet, gnagsår hver gang jeg jogger er ikke kjekt.
Så nå skal jeg spise frokost og dra på skolen å gjøre ferdig oppgaven min i Marine Resource Management. Jeg skriver om utrydningstruet villaks. Visste du at 94 % av all laks i Norge er enten oppdrettslaks, laks rømt fra oppdrettsanlegg eller hybride kryssninger mellom oppdrettslaks og villaks. Dermed er den Norske villaksen i fare for å bli utryddet. Oppdrettslaksen er genmanipulert til å vokse fortere, bli større og fruktbar tidligere og tar dermed over plassene der villaksen legger eggene sine. I tillegg påvirker miljøendringer og klimaforandringer fisken, så preservering av villaksen legger press på regelverk og industrien for å bli mer bærekraftig. I kveld skal jeg, Amelia og Jess bake kringler og boller for neste uke har jeg intensivkurs, og da er det så enkelt å ta med seg bakst på skolen til lange studiedager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar