torsdag 6. september 2012

Miljøbevisste Elisa

I et halvt år nå, uten noen form for anger har jeg vært vegetarianer. Jeg har rett og slett blitt litt for påvirket av alt jeg har lest, lært og erfart på skolen gjennom alle de bøkene, avisene og artiklene med dokumentert forskning om Climate Change. Jeg har også blitt påvirket av filmen Earthlings som er en dokumentar om hvordan vi mennesker behandler dyr. Og jo mer jeg leser, jo sikrere har jeg vært på valget mitt. Mange tenker nok at jeg har blitt helt sprø!! Men jeg føler personlig ikke at jeg går glipp av noe. Jeg er jo ikke spesielt glad i kjøtt i utgangspunket, og har aldri lært så mye om matlaging og nye smaker før. En bonus er også at maten jeg lager blir betraktelig sunnere. Jeg føler at jeg er miljøbevist på samme måte som å ta buss istedenfor bil,eller å resirkulere og redusere avfall. Nå når jeg studerer så lager jeg stort sett mat bare til meg selv, og jeg kan lage akkurat det jeg vil. Så jeg har dermed valgt å være mer bevisst miljømessig ved å ikke spise kjøtt, i tillegg til å ta buss, resirkulere, slå av lys og ta korte dusjer. Jeg har lest meg fram til hvilke substiturerende matvarer jeg må spise for å få i meg nok av det kroppen trenger. Ellers er jeg den samme motiverte, entusiastiske og positive Elisa som fortsatt får i seg alle vitaminene sine!

1 kommentar:

  1. Du får invitere på vegetar middag når du kommer til Norge igjen :)

    SvarSlett